Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-13, 20:49   #18108
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har tannlege skrekk. Panikk for å ligge bak i stolen, bli holdt nede, og for smertene i munnen. Da kan jeg både sparke bite og slå.
I vår så greide de å få overtalt meg til å fikse tre hull nede. og jeg skulle BARE ta en sprøyte som skulle bedøve hele underkjeven. Joda. Den var så vond at jeg ulte som en ulv hele tiden mens den ble satt og et halvt minutt etterpå. Det gjorde vanvittig vondt !! Og den bedøvelsen de hadde på tannkjøttet hjalp ikke noe.

Noen mnd etter så begynte det å ise når jeg drakk , langs disse tre jekslene. Men jeg har holdt ut, og prøvd å overse det.

Men nå er det nok ikke tvil - oppdagde i julen en intens stikkende smerte når jeg drikker og spiser på den siden. Så det er nok et nytt hull.

Da sa da jeg var der sist at jeg holder på å få huller oppe også.

Problemet nå er at jeg ikke våger tilbake !! Jeg blir helt kvalm og begynner nesten å grine, når jeg tenker på det, at jeg en gang MÅ fikse dette.

Om to uker skal jeg ta en operasjon, og er nå livredd for å bli smittet av noen så jeg blir syk og alt blir avlyst. Så jeg holder meg hjemme, og ungår å oppsøke steder med masse mennesker.

Dette tannlegekontoret har folk inn og ut hele dagene, og det er sikkert fullt av smittestoffer i luften. Så det er vel et sted jeg bør unngå nå rett flr operasjon, så jeg ikke blir smittet. Men så er det kanskje ikke så lett etter operasjonen heller, å komme seg ut og til tannlege, og da er det også farlig å bli smittet av noe så jeg blir syk.

Men siden denne tannlegeskrekken gjør at jeg får panikk ved å tenke på å ligge i den stolen og få vondt - så lurer jeg på hva alternativene er.

Skulle ønske de bare kunne dope meg ned med noe så jeg ikke kjennte hva de gjorde, og så kunne de fikse opp i alt som må gjøres. Sånn at jeg slipper å lide og slipper angsten.

Går det an å bli dopet? og hvor må jeg da tro? og hva koster noe slikt ? Nærmeste by blir Bergen, Må vel være noen der som kan ordne opp i munnen min ?

Huff, kjenner meg rett og slett redd, og kvalm, fordi jeg vet at noe er galt i munnen min

Noen som kan berolige meg