Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-13, 11:37   #18105
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tipper de er ultrapasturisert siden de har lengre holdbarhet. Jeg er generelt skeptisk til sånne prosesser med tanke på at vi nok er tilpasset melk i mest mulig ubehandlet form. Pappa tålte f.eks melk fra tanken, men ikke pasturisert og homogenisert melk. så jeg er rett og slett usikker på om det som slike prosesser gjør med melka gjør at den er like lett å håndtere for kroppen som melk i mest mulig naturlig form. Så for min del er jeg som sagt mistenksom mot "evig" holdbar melk. Med eller uten laktose.

http://www.melk.no/meieribibliotek/m...sert-lettmelk/