Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-13, 00:25   #18097
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Pappa brukte oppvarmet linfrøolje. Jeg hadde nok vært forsiktig med petroleumsoljer dersom de skal brukes til mat. Det er nok ikke farlig i den forstand, men dett er heller ikke matkvalitet over det....

Du må uansett polere dem på nytt med veldig fint slipepapir etter påførling av oljen og bruke fuktig klut, ikke vann for å trøke av etterpå. (Dersom oljen ikke har mettet treet vil fukt få trefibrene til å reise seg og de blir grovere igjen.) Polering med trespon har jeg aldri hørt om før, emn det høres fornuftig ut på den måten at det har omtrent samme hardhet som det som skal poleres og dermed ikke vil ripe.

Helt lakkliknende overflate får du ikke, men veldig tett inntil.

Og du bør i det lengste unngå zalo og bare bruke god skrubbing og varmt vann... Og tørke dem god raskest mulig etter vask.