|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
PROTEIN
Hvor mye protein skal ma spise hver dag? Hva er anbefalt? Kanskje det er forskjellig i forhold til diett?
Jeg leste akkurat at man skulle spise 1,2 g pr kg. Dvs at jeg som veier 91,3 kg skal spise ca 110g protein. Hver dag. Det hørtes mye ut! Dette er hentet fra PSMF-dietten, som er en ekstrem diett.
I kylling er det 20-30 gram protein pr 100, dvs at jeg må spise (om jeg regner med 25 g/100) 4 kyllingfilet à 100 gram, dvs 400 g kylling pr dag for å spise ca 110 g protein hver dag? Er det jeg som surrer noe veldig her eller? Stemmer dette?
Hentet fra: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
Takk for svar Kit! Syns du dette var mye kjøtt? Vet du hvor mye kjøtt det er vanlig å spise når man går på ketolysedietten?
Har et spørsmål til: Når man er på PSMF dietten, så er det snakk om en spisedag... Betyr det at man skal spise mer den dagen, eller at man ikke skal spise mer enn en dag i uken?
Vurderer du PSMF? PSMF er lavkarbo, lavfett, lavkalori og høyprotein... Når man kutter ut karbohydrater må man erstatte denne energien med fett og ikke protein. Protein er en byggestein og fungerer dårlig som energikilde... Anbefaler deg å lese hovedinnlegget i denne tråden. PSFM er ikke noe jeg vil anbefale i alle fall...