Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-06, 19:24   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Er det vits i å spise frukt og grønnsaker idag?

Altså, overskriften var jo ikke ment bokstavelig. Jeg skrev den for å vekke oppmerksomhet mot det jeg skulle skrive. Det jeg skriver om Skaldeman og grønnsaker er jo myntet på de som går på den kostholdsfilosofien, de som er veldig overvektige. Jeg skrev også at jeg ikke fraråder noen å spise grønnsaker, grønnsaker er sunt selv om det er mye mindre næringsstoffer i dem.

Det jeg egentlig skulle legge mest vekt på, men som kom i annen rekke av en eller annen grunn (jeg var sulten og måtte skrive fort) var nettopp det med tapet av vitaminer og mineraler i grønnsakene og frukten. Og også det at man blir omtrent halshogget om man ikke spiser nok grønnsaker, når de faktisk inneholder MEGET lite næringsstoffer i forhold til før. Jeg tror ikke folk flest er klar over dette. Folk flest tror jo at så lenge de spiser et eple, en appelsin og en gulrot daglig så får de dekket hele behovet.

Jeg tror jeg må lære meg å sette fokus på det jeg tenker, for i innlegget mitt her over, så ble fokuset helt feil..