Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-13, 12:51   #1074
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Godt nyttår til dere også. Jeg er også på samme båttur, tror jeg. Ikke nødvendigvis at jeg må begrense kaloriene, men det å spise kjedelig hjelper...

Vekta mi er til å grine over, MEN jeg har sittet og gjort opp helsestatus - noe jeg har gjort hvert år siden 2010 da jeg fikk stoffskiftediagnosen og det som virkelig ER fint er at jeg faktisk fremdeles kan notere meg framgang på flere symptomer - og det er symptomer som jeg hadde fått bort til "lever greit med"-stadiet i fjor. Så jeg har faktisk et lite håp om at 2013 vil gi meg enda mer framgang.

Vektmessig ligger jeg og vaker på 70kg, 5-8kg mer enn "nødvendig". Men det er heller ingen "krise" så jeg har vel innsett at vekta for min del må bli sekundært. DVS at det er andre områder som f.eks "spise mer jevnt riktig for meg, ikke i rykk og napp med større utskeielser" og "begrense utskeielsene" og "forsøke å komme i mer jevn aktivitet" og "bygge muskler" som egentlig er viktigere. Jeg hadde det veldig fint matmessig i 2011 da jeg spiste eliminasjonskost, men det var så kjedelig at jeg ikke tror jeg klarer å gå tilbake til det. Det ble "bra" høykarbo her også, men jeg holder fast på strikt melfritt. Det er viktigst for meg for å unngå vannsamling.

Matidealet er fremdeles primal blueprint og jeg skal skjerpe meg STERKT i den retning og redusere GF-knekkebrødet som jeg tyr til altfor ofte... tipper det er nok til at jeg vil få resultater bare jeg klarer å følge det...