|
Reaktiv Hypoglykemi!
Jeg gjorde en intressant oppdagelse for min egen del, da jeg har vært plaget av kraftige anfall av svimmelhet, risting/ukontrollert skjelving, frysninger, hodepine, hjertebank og sliter generelt med angst. Jeg var skremt av disse til tider kraftige anfallene, og skjønte ikke hva som feiler meg. Legen tok masse blodprøver, av standarting, og alt var fint. Jeg satt igjen med stadige anfall og ekkel uvel følelse i kroppen. Så en sen natt med anfall googlet jeg symptomene mine, og da kom jeg innom en blogg om temaet reaktiv hypoglykemi. Jeg tror det er dette som plager meg, da det kom etter at jeg begynte med litt oftere utskeielser og litt mere moderat karbo. Når jeg skeier skikkelig ut kan jeg få kraftige anfall, på moderat karbo kan jeg få litt mildere anfall (på rundt 50-80 gram karbo). Så hadde jeg noen dager med ketogent, og da var det ingen tydelige anfall. Jeg ante ikke at man kunne få lavt blodsukker/føling når man spiste mye sukker...... så ble sjokka over lesingen og hvor godt det passa til meg. I tillegg har jeg pcos og er insulin resistent (overproduserer insulin) fra før, så undrer meg ikke om det er dette som feiler meg. Noen av dere andre som har dette, eller hørt om det før? Skal ta dette opp ved neste legetime, og høre hva hun sier. Men jeg får vel et undrende blikk i retur tenker jeg
|