Vis enkelt innlegg
Gammel 22-12-12, 00:52   #17945
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

hm... ser ut til at jeg er alene om å bry meg om dette... jaja, godt er det. Jeg skulle ønske at jeg ikke brydde meg om det, men har jobbet flere år på restaurant, og der har jeg fått nøye opplæring på og ikke blande bakterier fra rått kjøtt til stekt kjøtt! Skjønner at hun ikke kan drive å vaske hendene sine under hele sendingen, men hva med å bruke redskap? Løfte kjøttet med en gaffel f.eks?

Jeg har faktisk skrevet til henne, og spurt om dette ikke er så farlig som jeg selv har blitt opplært til at det er. Men har ikke fått svar. Så derfor blir jeg i tvil...

Du skal ikke stikke en gaffel i stekt kjøtt før det skal skjæres opp, da renner jo kjøttsaften ut!
På en restaurant blir maten ofte stående lenge, mange timer, før den blir spist og bakterier kan formere seg. Hos God morgen, Norge spiser de rett etter sending!
Syns dessuten Wenche er flink til å si hva folk skal gjøre og hvorfor det ikke alltid er praktisk at hun gjør det på den måten!

Og for all del, dersom man SELGER mat, er reglene dessuten helt annerledes! Selv i en liten pølsekiosk er det svært viktig å følge hygienerutinene nøye!