Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-12, 08:34   #111
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Testa med 21,5 kg på enarms roing, og det gikk jo så det suste (tok bare 2x10, siden jeg hadde andre ting jeg "måtte" igjennom ) Men da ser jeg jo at 15 kg ikke var min "startmax".
Tar du knebøy med stang eller i maskin? Lurer, fordi jeg synes 60 kg er tungt med stang (har en tendens til å "henge" på stangen i tillegg ) men i maskin klarer jeg mye mer.
Markløft er jeg litt lessen på enda fordi jeg er ikke helt sikker på teknikken, og da er det bedre å ikke løfte max tungt (Tar 50-60 kilo).

Man vet ikke hva man klarer før man har prøvd!!

Jeg foretrekker å bruke stang på knebøy for Smith-maskin gir ikke helt samme effekt, føler jeg, men er jeg alene stiller jeg inn sidebarene på stativet slik at de kan ta imot stanga dersom jeg ikke kommer meg opp. Jeg liker stanga for da må jeg også fokusere på at mage/core er med på løftet og dermed gjør jeg ikke noe særlig mageøvelser i programmet.

Det er selvfølgelig viktig med riktig teknikk, uansett øvelse, når man skal løfte tungt og det kan være en fordel og få med seg noen som kan det, evt PT for å få inn riktig teknikk slik at man kan løfte maks. Vil anbefale deg å få gang på markløft, det er øvelsen sin det

Det viktigste er nå at du trener og øker opp så ofte du klarer og kanskje pusher deg utenfor komfortsonen. Merker selv at det ikke alltid er like enkelt dersom man trener alene

Lykke til.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat