|
Sv: Bildetråden 30+
Opprinnelig lagt inn av index, her.
Stå på, dette klarer du! Utrolig at du har gått opp så mye på så kort tid da, nesten en kilo i uken! Men det er vel noe i det med at kroppen vil prøve å gjenopprette tidligere vekt etter et større vekttap, slik at man går lettere opp etter en slik runde enn ellers. Har lest et sted at det tar fem år før kroppen "aksepterer" sin nye vekt og ikke prøver å øke denne. Så her har vi en utfordring, alle som en. Jeg håper at jeg vil klare å holde på min nye vekt, jeg har tross alt kastet alle de gamle store klærne... .
Jeg har hørt at det tar ca 2 år? Uansett, når man er kommet ned er vedlikehold av vekten nesten vanskeligere. Slik som meg, jeg har nådd min målvekt, men fortsatt gått ned 2 kg til. De 2 kiloene gjør ikke så mye, men jeg bør ikke veie mindre enn det jeg veier nå. Så da er utfordringen å øke kaloriene (noe som jeg sliter litt med), og hvor skal man øke kaloriene? Å slutte å trene er ikke aktuelt, og det er de fleste enige med meg i. Så er det å finne ut, hva er nok? Er det nok med en neve med nøtter om dagen for å holde balansen, eller burde jeg heller øke noe annet? Vi får se Jeg prøver å finne ut av det. Kanskje en litt rar problemstilling dette? :P
|