Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-12, 16:13   #50
Lich
Seniormedlem

Lich sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Treningstråden for desember

Selvfølgelig må man pushe seg hvis man ønsker muskelvekst,men minner samtidig om at etter fylte 40 år mister gjennomsnittskvinnen ca 5 % av muskelmassen hvert år,alle tiltak som kan stoppe forfallet er av det gode.
Ser selvfølgelig at vektløfting er supert for kvinner,vil også føre til økt ben tetthet, noe som er viktig for kvinner.Hvor mange prosent muskelmasse menn mister vet jeg ikke,men de er vel neppe immune.
All trening har mange gunstige virkninger også hvis man holder seg i komfort sonen.

Jeg sliter ofte med å komme meg ut av komfort sonen,vet at for å løpe fortere bør jeg løpe intervaller,gjerne mange og harde,men langtur er mye hyggeligere og ikke så vondt Tar meg selv i nakken og løper intervaller med ujevne mellomrom.

Men, hvis jeg ikke hadde løpt intervaller,men "bare" løpt 100 km /mnd. på langturer så hadde det,i mine øyne, vært helt fint. Det hadde ikke gitt vekst( les:økt hurtighet) men det hadde gitt meg : god kondisjon,endorfiner,pene bein og motvirket forfall.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat