|
Sv: Treningstråden for desember
Alle kan ha en dårlig dag selvsagt, og man kan ikke yte 110 hver bidige gang. Og det er helt i orden som en avveksling. Men dersom man kuker rundt hele tiden, kan man heller ikke forvente resultater, det er det jeg mener.
For å illustrere: Dersom du bruker to timer f eks på gymmet, og disse to timene går med til å gjøre halvhjertede øvelser, prate i telefonen, gå planløst rundt og ta alt etter innfallsmetoden kontra 40-50 minutter med fokusert trening. Hva vil gi resultater?
Selvsagt kan du gjøre det første så mye du bare vil, men ikke klag over at resultatene uteblir heller.
Og ja, har man en dårlig dag eller føler seg umotivert, kan en kukerundttrening være helt ok, så lenge dette er unntaket og ikke regelen.
Igjen, hold gjerne på med zumba og bodypump og hva det nå pokker kalles, og det kan være flott for å komme i gang, men jeg mener bestemt at det etterhevrt vil være en uhuyre ineffektiv trening. Stå der i en sal med en eller annen tuppelure mens man hopper rundt som en trekkoppmann i 50 minutter, eller kjøre f eks en TILPASSET (faen jeg begynner å bli lei av å presisere dette) intervalløkt på 20-30 minutter der en faktisk kan måle fremgang, øke belastning?
|