Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-12, 09:58   #9
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lasagne, taco?

Opprinnelig lagt inn av maulie, her.

Jeg bare klarer ikke i mitt hode å se for meg at jeg går ned fort om jeg sitter å spiser sæterrømme, baconcrisp, bernaise saus, dressinger og det som er..

Poenget er ikke å gå ned fort, men å legge om kostholdet til noe som gjør at du klarer å holde vekten nede også over tid. Og kroppen trenger energi, det nytter ikke å sulte seg i et halvt år for så å gå tilbake til sitt gamle kosthold etterpå. Da kommer kiloene tilbake fortere enn du får sagt skillingsbolle!

Om du forholder deg til et fornuftig lavkarbokosthold får du økt energi, bedre helse og en vekt som justerer seg selv ned til det nivå den naturlig burde være. I tillegg spiser du deg god og mett på gode, sunne matvarer i stedet for blandingsprodukter med redusert fettinnhold og en lang liste med rare E-stoffer. Selv om du ikke skal spise ubegrenset med fett (det begrenser seg uansett selv) så er det fettet som gir deg energi, og det er også det som holder deg mett lengre slik at du ikke trenger å småspise i tide og utide. Jeg vil anbefale deg å lese et par bøker om emnet, slik at du lettere forstår sammenhengen mellom mat og helse. Hexebergs bøker er for eksempel utmerkede i så måte.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat