Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-12, 11:48   #17868
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Godt å høre at det faktisk går så bra med mange
Våre 2 er hardt rammet, og det er ikke noen dans på roser nei

Man hører liksom så sjelden om den tredjedelen som får funksjonshemninger som er til å leve med og den tredje delen som knapt nok merker noe til sykdommen. Det de fleste forbinder med ms er de som sitter pleietrengende i rullestol, men virkeligheten er heldigvis ikke sånn!
Har en bekjent som er i full jobb som brannmann mange år etter at han fikk diagnosen og hadde en tidligere nabo som døde svært ung pga ms, så det er langt mellom ytterlighetene!

Jeg har selv vært til utredning for ms- liknende symptomer over mange år(20 år faktisk) og fikk først i år diagnosen tynnfibernevropati, som betegnes som lillebror til ms. Samme sykdomsårsak, bare andre nerver som blir angrepet! Gir tildels samme symptomer, bare i svakere grad.
Det var godt å få et navn på ting. Faktisk kom det noe godt ut av at vi plutselig tilhørte Drammen sykehus og ikke Riksen!