|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.
Vel, jeg er en av dem som kan bruke innmari lang tid på å gjøre meg klar - ikke hvis jeg bare skal bort til en venninne, da, men hvis jeg f.eks. skal på date med en ny flamme kan jeg lett bruke en time bare på å prøve, forkaste og så velge ut antrekk. 
Og det er klart at vi som bruker primer, foundation, pudder, blush, mascara, mascaraprimer, eyeliner, øyenskyggeprimer, tre forskjellige øyenskygger og gjerne konturpudder og highlight til ekstra festlige anledninger, bruker litt mer tid på å gjøre oss klar enn de som bruker litt mineralfoundation og mascara.
Er ikke noe galt i at enkelte er mer jålete enn andre?
Hehe.... Jeg var sånn mascara og id-foundation før, men har nå blitt en slik jåledukke, hehe... Artig med sminke syns jeg. Men primer bruker jeg ikke. Hva er det, og hva skal man med det?
Er konturpudder et sluttpudder for å feste sminken?
Jeg bruker dagkrem (Clarins), Concealer (Diorskin Nude), foundationkrem (Capture Totale, Dior), pudder (Kanebo Sensai), Solpudder (Guerlain Terracotta) Blush (Chanel), Øyeskygge (Chanel) og 3 andre øyenskygger (Dior), eyeliner (Chanel), Mascara (varierer) og tilslutt litt Pudder (Kanebo igjen). Og så lipgloss... Så enig med Sugarpill, dette kan ta litt tid
Men om morgenen går dette unna i en fei, da bruker jeg "bare" 30 minutter... Men om jeg skal "ut", kan det ta en time. For da fikser jeg mer på håret, som også tar tid...
Men det er jo fint når du vet at venninne dine bruker lang tid da, for da vet du hva det vil si at det bare skal "ordne seg litt"
Ps, men skjønner den frustrasjon. Jeg brukte lite sminke før som sagt, og jeg ventet mye på vennene mine, så brukte uttrykket "hoppe i dusjen"... Men som egentlig betydde noe helt annet!! haha
|