Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-06, 13:11   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Thumbs down

Hjernedød forskning på såkalt "fet" mat

Hva tenker såkalt "seriøse" forskere med når de tester ut mat som pommes friter, chips og pølse i brød og kaller det "fet mat"?
Man skulle jo tro de hadde litt mer vett for å kunne kalle seg forskere...

Jeg ble helt syk i hodet av å lese mange av svarene Skaldeman fikk i den nettdiskusjonen. "Åh så fett er slankende? Det var godt, da kan jeg bare fortsette å spise pizza og hamburgere", eller dette fantastiske spørsmålet han fikk: "du sier at fett er slankende, men jeg har nå omtrent levd på pizza og pommes frites i årevis, men har bare gått OPP i vekt, hva kan det skyldes?"

Jeg ble ikke mindre forbanna av det forbaskede fettfobiske programmet "Du er hva du spiser", der en pølseglad mann skulle testes med blodprøver før og etter et "fett" pølsemåltid. Hva fikk han servert? Joda, en pølsemeny med cola og pølse i brød med tilbehør! Ketchup inneholder forresten like mye sukker som sjokoladesaus!
Dette måltidet inneholdt jo 90 % stivelse og sukker, og veldig lite fett, men det eneste de hang seg opp i var denne lille stakkars pølsa, som sikkert reddet hele måltidet.

Han fikk som sagt tatt blodprøver før og etter inntaket, og man kunne se at blodet etter måltidet var lysere, det sa de kom av alt fettet.
Det skulle visst også danne seg en liten "fløteskvett" på toppen av glasset med blodet i over natta.

Så han måtte slutte med pølsa si!

Jeg blir så irritert at jeg nesten ikke klarer å skrive dette uten å sitte og hoppe opp og ned i stolen og skrike!!!