Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-12, 16:54   #78
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 38
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Vil forresten anbefale squashlasagne til lunsj! Oppskrift finnes her på forumet

Ser nå at vi er omtrent like høye, veier ca det samme nå, og har samme målvekt. Jeg har planer om å være i ketose til jeg er nede på 60 kilo (eller der kroppen stopper opp av seg selv hvis det skjer før), og så gå over til litt mer moderat lavkarbo med en økning på 5 gram karbo per uke.
Forresten: Om du går ut av ketose, så kan det hende at kroppen bruker lang tid på komme i ketose igjen (selv om sprekken kun kommer fra en enkelt potet fra et enkelt måltid).

Snikveiingen i dag morges (veiedag i morgen) viste 66,4 kilo, som betyr 1,3 kilo ned siste uke. Krysser fingrene for at jeg går ned 0,7 i snitt, og da er jeg på 60 kilo i starten av februar, og øker karbohydratene forsiktig derfra.

Jeg er av de som ikke kjenner metthetsfølelse når jeg spiser karbohydrater. Kan spise masse mat og bli stappmett. Så går det 5 minutter (og da mener jeg virkelig maks 5 minutter) så kan jeg spise en ny porsjon. Når jeg spiser lavkarbo så blir jeg mett lenge før alle andre rundt bordet, og metthetsfølelsen varer mye lenger. Jeg kan tilogmed trene uten å ha spist på forhånd.

Da jeg svømte på fredag, så hadde jeg ikke spist siden lunsjen klokka halv tolv. Svømte mellom klokka 17 og 18, og var ble ikke sulten før jeg var hjemme igjen ca klokka sju. Men det skal sies at hodet mitt var veldig klar for mat da jeg dro fra jobben... Gikk inn på narvesen mens jeg ventet på t-banen og gikk gjennom alle hyllene etter noe lavkarbovennlig, men det eneste de hadde var stivelse dyppet i sukker, og da hadde jeg jo ødelagt hele greia.

Nå skal jeg ta meg en babybel og en liten teskje med cocosa (tett fulgt av en stor skje med sana sol, for det smaker ikke godt med en skje fett) og så skal jeg dra til svigers på middag. Hva er vel bedre enn å få servert ribbe når man er på lavkarbo! =D =D

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat