|
Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Nja, for flertallet med testosterondominans. Som man f.eks har ved PCOS, som jo ikke er uvanlig.
Jeg er ikke sikker på at du er representativ for den gruppen heller. For selv med PCOS vil de aller, aller fleste kvinner ha lavere testosteronnivå enn en normal mann... Så jeg vil nok tro at du er blant de ytterst få kvinner som naturlig lett bygger muskler.
En annen faktor er at insulinresistansen som også medfølger PCOS hos iallfall noen vil motvirke muskelbygging...
Jeg har ikke noen problemer med å godta at dette ble et problem for deg, det jeg har problemer med å forstå er nødvendigheten av å gjøre det til et et allmenngyldig utsagn, når det i høyden gjelder et fåtall kvinner. Og enhver kvinne som opplever det du gjorde - og ikke ønsker stor muskelvekst vil gjøre det du gjorde; stoppe.
Å reversere den uønskede utviklingen, å miste muskler som ikke brukes er forsvinnende enkelt for de aller fleste, med eller uten insulinresistens.
(En annen faktor som er relevant for insulinresistens, men ikke for denne diskusjonen direkte er at styrketrening er noe av det mer effektive man har for å bygge insulinsensitivitet... )