Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-12, 20:22   #1009
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kjekt å gjøre seg ferdig med forkjølelser når man likevel må være i ro tenker jeg!

Jeg har spekulert litt på akkurat dette med milepælspunkt, så som å passere en magisk vekt, som å komme inn i et plagg, eller noe i den duren. For meg ser det ut som at vekta stopper opp, gjerne litt over den magiske vekta. Ofte er det sammenfallende med (del)målvekt, og hvorfor er det sånn tenker jeg.... Etter å ha gått noen runder med meg selv, vært dønn ærlig ble jeg etterhvert særledes klarsynt. Når jeg nærmer meg, eller passerer det magiske punktet slapper jeg mer av; jeg er ikke så "nazi" på hva jeg spiser, det dukker opp en tanke om at "jeg kan jo ta litt fordi jeg har kommet så langt nå". Blah! Trodde da virkelig at jeg var over slike tanker nå. Kanskje ikke så mye, men jeg mister fokus fra det jeg har bestemt meg for å fokusere på. Altså vann, aktivitet, mat i passe mengder, ikke for ofte, ikke for mye. Som salaten jeg har laget til morgensdagens lunsj; den porsjonen ble for stor - noe jeg visste da jeg laget den. Likevel er den pakket ned. Jeg må faktisk også fokusere mer på mengde mat, mengre grønnsaker og kjøtt.

Noen av dere som har det sånn?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat