Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-12, 12:31   #49
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Det kan muligens være lettere å holde balansen med en vektstang som er lengre enn f eks manualer. Du vil også få en annen vektdistribusjon enn med manualer. Vi er jo ofte litt sterkere i den ene siden, avhengig av om man er høyre- eller venstrehendt.
Høyden din spiller ingen rolle når det gjelder dette, men som Hypah skrev, det er kanskje mer praktisk å ha en kortere stang.
Husk at de kortere stengene veier som regel mindre enn de lange (olympiske veier 20 kg).

Tittet litt på gmax.no (g-sport på nettet) og de hadde stenger på 170 cm og det syntes jeg virket så langt, men de har jo muligens kortere i butikken. Den de hadde på nettet veide 8 kg. Jeg løfter pr. nå 2x7 kg (14 tilsammen altså), men er moden for å legge på litt mer kjenner jeg. Jeg trener jo ikke kjempeseriøst, men det hadde vært rasende kult å hatt litt definerte muskler i overarmene altså, jeg innrømmer det...

Jeg synes det blir litt "balete" med to såpass store manualer samtidig og om jeg skal legge på flere vektskiver så blir det jo enda mer bal i grunnen. Hm. Må ta en titt på g-sport i løpet av uka og se på stenger tror jeg...

Takk for tips og info!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat