Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-12, 08:21   #17621
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Har googlet litt og fant 'runnersneed' som har butikker flere steder i London, og tilbyr et samme som Löplabbet, så vidt jeg kan se. Enn så lenge skal jeg hvertfall ta noen dagers pause. Er jo ikke noe særlig å løpe rundt med smerter. Også er det jo litt dumt å bruke masse penger på sko om jeg får vondt av å løpe. :\

Jupp. Og når det gjelder sko er det - grovt sett - to ideologier... den ene mener at man trenger demping og korreksjon, den andre at foten trenger minst mulig fordi den i seg selv har fantastisk innebygget støtdemping som man hemmer gjennom å løpe med forøyede, og dempede hæler. Min erfaring er at det er bedre for meg med minimale sko. Har ikke vondt i beina med det, men jeg har returnert (og kastet) flere par sko i mellomdyr klasse fordi de ble vonde på føttene etter 2-4km. Med minimale sko er min erfaring at det blir lettere å løpe mer framover på foten, såfremt man tar det pent i starten og bygger opp musklene skikkelig. (Når det er sagt tror jeg gjerne at det finnes bein som trenger mer hjelp - men jeg tror ikke det gjelder 80-90% av mosjonistløperne. Vel, det er min mening. )