Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-12, 22:28   #43
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg ville har kjørt 3x5 med markløft på både A- og B-dager, altså ved hver trening. Hvis det blir for mye ville jeg heller tatt bort knebøy på en av dagene. Hvis du kun skulle utført én øvelse, er markløft tingen.

Du må prøve deg frem med belastningen, men det er viktig at du tar det pent til å begynne med slik at teknikken blir 100% riktig. Når teknikken sitter, kan du løfte så tungt at du klarer å gjennomføre to sett og begynne på det tredje. Hvis du klarer å gjennomføre tre sett, øker du belastningen på neste trening. Dermed blir du sakte men sikkert sterkere – og det er jo poenget med styrketrening

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hei. Ser du kjører starting strenght og det programmet er ikke satt opp slik tilfeldig. Her bør du følge slik programmet er satt opp. Markløft er en svært anstrengende øvelse som vil kreve lang restitusjon. Siden programmet foluserer på bøyøvelser og knebøy er en såpass altomfattende øvelse er markløft i begynnelsen nedtonet. Ikke bytt ut knebøy med markløft, det er ikke anbefalt på dette programmet.

Takk begge! Tenkte at "starting strength" såg enklest ut og så ser jeg jo at det er mye positive tilbakemeldinger til det. Jeg skal se å komme meg på trening på onsdag og se om jeg kan få en veiledningstime. Sikkert greit når det gjelder form og teknikk.