Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-12, 20:15   #11
LiseLCHF
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2012
LiseLCHF er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!

Senorita: Har ikke brukt målebånd på en stund, men jeg har vokst ut av buksene og kjolene som jeg kjøpte som belønning til meg selv da jeg hadde gått ned i vekt..

Smgj: Skal som sagt prøve å begynne med styrke. Bør jeg trene med tunge vekter eller kan jeg for eksempel bruke tunge øvelser i slynge?
Bruker faktisk en del gresskarkjerner i salat, brød og knekkebrød

Yrla: Jeg er ikke slapp nå, men har masse energi. Var litt slapp og hadde hodepine den første måneden, men det hadde jeg regnet med. Hadde lest en del om oppstartsplagene før jeg begynte.
Jeg skrev ikke at jeg blir sulten, men at jeg synes det blir for lite mat. Jeg "trenger" fire måltider om dagen, og fordi det er såpass mye fett i maten jeg spiser, blir ikke mengden mat så stor. Jeg har derfor ikke klart å redusere inntaket. Hvis jeg prøver å reduserer antall måltider ender jeg opp med å gå og småspise flere ganger om dagen.
Bør jeg heller bytte ut litt av fettet med proteiner/magrere alternativer for å redusere inntaket, eller vil det gå utover metthetsfølelsen?

Er det forresten mulig å bruke sojamelk/mandelmelk i steden for meieriprodukter? Det er jo ikke melkesukker/laktose i disse.

LiseLCHF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lchf Svar med sitat