Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-12, 18:14   #39
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Tren som en mann og se ut som en gudinne

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Ok dere erfarne - jeg har tenkt å prøve meg på styrke igjen etter en lang pause. Tenker meg å ta hintet og prøve meg på tung styrketrening. Hva er da deres forslag til tyngde på disse øvelsene?

DAG A:

• 3×5 Knebøy
  • 3×5 Benkpress
  • 1×5 Markløft
DAG B:
  • 3×5 Knebøy
  • 3×5 Skulderpress
  • 3×5 Pendlayroing
173cm høy, 82kg. 2 mnd siden siste styrketrening (på aparater). Siste måling av maks styrke:

Benpress april - 173.3 august - 200; Rygg april - 54.5 august - 56.2; Bryst april - 40 august - 53.3

Jeg vet at jeg spør om mye, men tenkte det var hjelp å få av dere godhjertede styrketreningsentusiaster .

Jeg ville har kjørt 3x5 med markløft på både A- og B-dager, altså ved hver trening. Hvis det blir for mye ville jeg heller tatt bort knebøy på en av dagene. Hvis du kun skulle utført én øvelse, er markløft tingen.

Du må prøve deg frem med belastningen, men det er viktig at du tar det pent til å begynne med slik at teknikken blir 100% riktig. Når teknikken sitter, kan du løfte så tungt at du klarer å gjennomføre to sett og begynne på det tredje. Hvis du klarer å gjennomføre tre sett, øker du belastningen på neste trening. Dermed blir du sakte men sikkert sterkere – og det er jo poenget med styrketrening.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat