Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-12, 16:10   #17613
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal du jogge en del MÅ du ha skikkelige joggesko og sjekke teknikken din, ellers vil du få belastningsskader med en gang. Du bør gå på Løplabbet om du har mulighet, der sjekker de pronering, buen i foten (plattfot) og hvordan du løper/går og deretter finner de sko som passer til deg som du får prøve på tredemøllen. Det koster litt, men det koster en del og få skader også.

Du sier ingenting om du løper ute eller på tredemølle. Dersom du løper inne, husk alltid at tredemøllen skal ha litt inklinasjon (incline - stigning) på 2-5% ellers vil belastningen på beina bli mer som å springe nedoverbakke. Har du mulighet, løp i terreng.

Edit: Du trenger ikke nødvendigvis medisinsk behandling for å bli kvitt en betennelse, men må roe ned en stund og kanskje bare kjøre jogging et par ganger i uka fremfor hver dag. Selv om det er bare 10 min kan det bli alt for mye

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose