Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-06, 18:32   #14
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Har begynt på Skaldeman ekstrem...

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

(snip)
Hvordan vet man om man tåler kaffe eller ei? Jeg har drukket et par digre kopper om dagen med endel fløte og jeg har jo likevel gått ned og ikke merket annet ubehag enn noe kvalme. Ville en som ikke tåler kaffe gå ned mindre enn den som tåler kaffe, eller gå opp?

Hilde

Jag har systematiskt provat mig igenom alla varianter som finns under de här åren. För mig personligen tycks kaffet inte ha någon inverkan, måttligt med vin efter maten några dagar i veckan är inte heller något problem. Jag klarar också ost, men jag klarar inte nötter.

Av de rapporter jag får in framgår att alla dessa tillskott kan utgöra problem för vissa människor. Det kan vara ett eller flera födoämnen som inte fungerar. Ovanjordgrönsaker i rimliga mängder är däremot sällan ett problem. Själv har jag levt långa perioder utan grönsaker och det fungerar utmärkt. Nu äter jag nog mest grönsaker i familjen, men det är för att jag vill hålla vikten.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat