Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-12, 00:27   #17447
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Konserveringsmidler eller andre kjemiske greier i linsevsken kan irritere, i alle fall. Jeg husker at jeg har byttet noen ganger i årenes løp, men det er lenge siden nå, så har ingen anbefalinger. Jeg sleit med tørre øyne i årevis, bruker endagslinser nå og det fungerer bedre for meg. Jeg får veldig lett proteinbelegg på linsene og da blir det tørrhet og irritasjon, så det er bedre å kunne kaste linsene (med forbehold om at det kan ha skjedd en del på linsefronten og linsevske de siste årene ...). Jeg måtte gå over til å bruke hydrogenperoksydrens, med katalysator hvor linsene måtte vre i noen timer. Litt lite fleksibelt hvis man trenger å ta av linsene i løpet av dagen, så det ble en utilfredsstillende løsning i lengden.

På den annen side er jo månedslinser tykkere og holder bedre på fuktigheten. Men det er stor forskjell på linser, og alle er jo forskjellige - jeg ville spurt optikeren om en annen type linsevske og evt en annen type linse, hvis det ikke blir bedre

Sist redigert av Huldr : 19-11-12 kl 00:57.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt