Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-12, 22:01   #30
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg hjelp og gode råd her... ang 9-åring med mageproblemer...

Frkmarge, Movicol skal da ikke brukes til barn!
Ikke rart han har tålt det dårlig!
Duphalac/Lactulose er vel det vanlige å gi barn!

Min eldste sønn var tørr på dagen fra han var 2 år og 2 uker gammel. Det samme var Snuppa, men eldstemann hadde uhell på natt ganske ofte frem til han var ca 6 år. Snuppa kun et par ganger etter at hun var 3.
Minstemann blir 3 i februar og han er nok ikke tørr på dagen en gang før til sommeren.
Unger er veldig forskjellige sånn og årsakene til at noen væter sengen til de blir ganske store er også svært mange. Det vanlige er å utrede de fysiske årsakene først, siden det tross alt ofte er lettest å håndtere.

Noen nevnte helsesøster her og det kan være lurt å ha henne med på laget. Alt dette går jo faktisk ut over skolegangen hans og bare det bør være grunn nok til å få opp farten med å utrede han for alle problemene.
Er han tilknyttet ppt? Har han noen ansvarsgruppe, IOP osv? Fastlegen er også en naturlig samarbeidspartner fordi man trenger henvisninger og noen til å samle alle trådene.

Jeg skjønner at det er mye for deg akkurat nå, men du er nok desverre nødt til å stå på for å få fortgang i ting. Vet ikke hvor dere bor, skaer og ting fungerer svært forskjellig ut i fra hvem man må samarbeide med/sloss mot!
Send meg gjerne en pm med mer opplysninger, så skal jeg geleide deg så godt jeg kan! Har vært noen runder før med eldstemann og har hjulpet flere med å få frem sine saker, så hjelper gjerne om jeg kan!