|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Hjemmelaget tomatsuppe er nydelig! Kanskje det vi skal gjøre med paprikaoverskuddet (den oppskriften vi bruker krever grillet paprika - det er en Jamie Oliver-oppskrift).
Og... hodejobbing er det vanskeligste å gjøre, men jeg er 100% sikker på at det er den jobbingen som gir best resultater på lang sikt.
I går var vi på besøk (Twillight-marathon) hos et par hvor hun går på GR for tiden. Det var artig å se hvor små forskjellene egentlig ble på middagen. De serverte fyllt paprika (kjøttdeig, løk, sopp, urter, feta og ost) med blandet salat (+ feta & oliven) og fullkornsris. Snacks var grønnsaksstaver og dip.
De forskjellene jeg kunne se var type kjøttdeig og jeg hadde valgt fete melkeprodukter - eller hadde jeg kallet det lavkarbo så godt som noe. 
Ja - og det sto også sjokolade og potetgull på bordet, men jeg smakte ikke - og det var ikke engang "vanskelig" å la være. Det site forteller meg at jeg på en eller annen måte er inne i godlune for tiden. Og det er litt merkelig siden tante Rød er ventet til uka. Ingen utslag på vekta så langt, ut over at oppgangen er bremset, men jeg sliter alltid med å gå ned om høsten/vinteren, så jeg sier meg fornøyd om jeg holder vekta og får fortsatt med treningen.