Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-12, 09:24   #17215
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Det er vel ellers fordi alle gode ting er tre.

Nokon som veit om det går an å gå til ein anna lege enn fastlegen, for å få helseattest (syn, hørsel og trur vi tok BT sist eg fikk slik)?

Mitt legekontor har veldig bryskt avvist meg. Legen min er ikkje tilgjengeleg (på månadsvis, tenker eg. Har ikkje fått time med eigen lege på fleire år...), turnuslegen deira har ikkje kontortid på min fridag, og alle andre dagar tar dei ikkje inn anna enn ø.hj etter kl 12/13, og dessutan er helseattestar overhodet ikkje ein prioritet.

Det er viktig for meg naturlegvis, sjølv om eg forstår at det ikkje kjem i same kategori som hjarteinfarkt.

Jeg synes dette enten høres ut som et legekontor som er så underbemannet at det medfører problemer for deg som kunde - eller at de rett og slett har en holdning som ikke er helt bra. Jeg hadde nok sett meg om etter en annen fastlege dersom det er mulig. (Du kan gi, og lese vurderinger av leger på legelisten.no. Ta innleggene med en klype salt siden de er anonyme, men de er likevel leseverdige.)
I verste fall må du forsøke en privatlege? Jeg regner med de også kan gi helseattester, men det er jo absolutt en fordel med en kjent lege.