Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-12, 07:56   #17214
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Nokon som veit om det går an å gå til ein anna lege enn fastlegen, for å få helseattest (syn, hørsel og trur vi tok BT sist eg fikk slik)?

Mitt legekontor har veldig bryskt avvist meg. Legen min er ikkje tilgjengeleg (på månadsvis, tenker eg. Har ikkje fått time med eigen lege på fleire år...), turnuslegen deira har ikkje kontortid på min fridag, og alle andre dagar tar dei ikkje inn anna enn ø.hj etter kl 12/13, og dessutan er helseattestar overhodet ikkje ein prioritet.

Det er viktig for meg naturlegvis, sjølv om eg forstår at det ikkje kjem i same kategori som hjarteinfarkt.

Tenker umiddelbart at du bør bytte lege og legekontor ASAP (dvs om du gjør det i dag, gjelder det fra 1/12). En helseattest ER ofte viktig for mange ting, feks jobben, så det bør slett ikke avvises. Sønnen fikk time dagen etter på sitt legekontor. Han skulle på reise med jobben 3 dager senere og kunne ikke vente. Ikke noe problem, og der er de egentlig litt sære!
Og dt bør jo være en lege somkjenner deg litt, som skriver ut noe sånt egentlig. Ellers kan du jo bare la være å fortelle om ting etc.