|
Sv: Frustrasjon - er det verdt det?! Lei mat og kcaloritelling
Selvfølgelig kan du få ut frustrasjonen din, men vær i alle fall litt mer presis og tydelig slik at vi forstår premissene 
Jeg blir også dårlig av å være i ketose, klarer det ikke. Så jeg følger lindbergs kosthold.
Men jeg skjønner virkelig ikke at du MÅ spise tørre knekkebrød tre ganger om dagen?
Mitt kosthold følger stort sett disse forholdene:
1200-1300 kalorier, ca 40 gram karbohydrater. Det gir rom for mye, og jeg har ikke mye fett. Men jeg spiser faktisk ikke så ofte knekkebrød.
Nå kan jeg spise brødet fra funksjonell mat, kan du ikke spise det heller? Ikke noe mel eller noe, helt glutenfritt og laktosefritt.
Men min matdag er f eks (dette er gårsdagen)
frokost: to kokte egg, to små skiver med funksjonell mat, smør, jarlsbergost.
lunsj: noen cherrytomater, avocado, mårpølse (sånne pakker med snacs), fetaost.
mellom, nøtter og en mandarin
middag: Hjemmelaget tomatsuppe m egg
kvelds: en yoghurt yoplati lett
ost og noen salatblader.
det er kun du som vet hva som passer deg, det vi kan gjøre er å komme med noen forslag. Men noe som er absolutt helt garantert er at om du har bestemt deg for at den eneste måten du kan leve på, er den måten du har valgt nå, med tørre knekkebrød og magert pålegg tre ganger om dagen, ja da holder du ikke lenge. bare spør enhver som har teste Grete Roede. Man blir sur og grinete og drømmer om all denne jamaten som er forbudt.
Jeg synes heller ikke det er noe voldsomt trist at du ikke kan spise loff fordi du blir dårlig. Det gjelder de aller flese av oss her inne, og spesielt de med glutenallergi.
Du skriver at du velger å følge nimi (jeg aner ikke hva det er), fordi det faktisk fungerer for deg. Men gjør det det da? Du virker ikke akkurat som overstrømmende blid og hyggelig med en haug med energi og overskudd nå heller.... så noe skurrer her.
Men ditt valg, og selvfølgelig kan du øse av deg med frustrasjon.
Men det er ikke noe hyggelig å gi tilbakemelding til en som spør om råd, men som fra før av har bestemt seg for at man ikke kan høre på noen av rådene eller kan endre på noe. Da blir slike frustrasjonstråder rimelig meningsløse for andre enn deg etter min mening. Da kan man finne et annet sted å lesse av seg.
Men det er ditt valg, og du kan faktisk få til et bedre kosthold enn den livsstilen du har valgt nå tror jeg. Men det er nå bare min mening.
Uansett ønsker jeg deg lykke til!
(beklager mye -men- bruk, orker ikke rette det opp nå )
Sist redigert av Vibeke-67 : 06-11-12 kl 13:44.
|