Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-12, 08:53   #17174
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Teppesting/tungesting passer godt til denslags. Det er dekorativt synes jeg, men det blir jo en røffere look enn med kontursting, så det spørs litt hva du er ute etter. Men jeg tror det kan være vanskeligere med kontursting på filt, siden den går lett i stykker, med mindre du har ullfilt da?

Fant et bilde på Nøstebloggen, der er det vist flere stingtyper også. Google tungesting hvis du vil finne flere kilder, fant mer der enn med teppesting

Lime på flotte, hjemmestrikkede ullvotter ville jeg ikke gjort tror jeg . Og elastikk tror jeg er unødvendig å bruke, det holder nok fint med ullgarn. Men det er min mening, da

Men jeg ville brukt ullfilt hvis mulig, det er bedre kvalitet enn den vanlige hobbyfilten. Tror de har det på S&S, men muligens bare i større kvanta ... Evt ta to lag med vanlig filt?

Tungesting:

Se der ja, det var noe sånt jeg hadde i hodet men ante ikke hva det het.
Jeg får legge meg i hardtening med synåla skjønner jeg.
Forøvrig så testet jeg det å lime litt filt på innsiden av noen gamle, stygge ullvotter i går, og det fungerte faktisk veldig bra. Satt bom fast, og filten ble ikke hard og stiv som jeg fryktet.
Får jeg ikke til sømmen, så er nok veien til limet ikke lang - hjemmestrikka eller ikke
Utålmodig jeg ? Nei ikke i det hele tatt :rødme:
Tusen takk Huldr