|
Re: Hjelp til tolking av prøvesvar
Tusen takk for svar alle sammen, og spesielt til deg BenteR. Skjønner at du virkelig har peiling. Ble litt forvirret av ditt første svar, men skjønte at du måtte ha forvekslet mai og oktober.
Glemte å skrive opp B12. I mai var det 386 og i oktober 388. Normalverdien er satt til 150-700. Er dette ok?
Fastlegen gikk igjennom prøvesvarene med meg. Hun sa at stoffskiftet nå så greit ut, men at jeg ikke måtte øke mer på dosen. Fra mai til oktober har jeg økt fra 150 mikrogram pr. dag til 300 mikrogram pr. dag i ukedagene, og fra 0 til 150 mikrogram i helgene. Er dette mye eller lite levaxin?
Videre sa legen at D-vitaminet var lavt. Jeg har fått resept på en ny type D-vitamin som heter Divisun 800 ie. Disse skal jeg ta 5 av om dagen, dvs 4000 ie. Høres dette ok ut.
Hun bekymret seg for kolestrolet, og mente at jeg måtte være forsiktig med fettet. Bør jeg være det?
BenteR du spurte hvordan jeg føler meg, og pr. i dag, og i ganske lang tid har jeg følt meg sliten og til tider deprimert. Jeg har et veldig tankesurr i hodet, og libido er veldig lav. Endel av disse følelsene kan også være fordi jeg har en tenåring som er en MEGET stor utfordring. I tillegg jobber jeg i 80 % stilling.
Skal be legen om å teste det du skrev at jeg burde teste BenteR.
Fint visst noen har "ork og bry" med å svare meg.

|