Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-12, 14:17   #10
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til tolking av prøvesvar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Referanseråder skal da helst ikke variere.
Og hvis ts hadde hatt referansepmrådene så hadde ts kanskje ikke spurt om hjelp?

Hva den enkelte lege sier om spesifikke referanseområder er en annen sak.

Synes ofte jeg trenger å spørre om hjelp selv om jeg har prøvesvar med referanseverdiene. Det er jo ikke noen sannhet som står der. Ofte kan man jo lure på hva noe betyr, f eks med stoffskiftet, hvis det ligger veldig lavt men innenfor referanseområdet, men man har likevel mange av symptomene.
Eller den som jeg har aller mest kjennskap til, C-peptdid som sier noe om insulinresistens. Hos en lege (fastlegen) lå jeg fint innenfor normalen, mens hos Fedon Lindberg-legen lå jeg høyt over referanseområdene. Så skolemedisinen ville heller undersøke om jeg hadde ME framfor å sjekke ut dette høye nivået og om jeg var insulinresistent...

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat