Tråd: Vektoppgang
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-12, 15:08   #62
ToreH
Gjest

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

ligger ganske godt an i dag da, frokost og lunsj utgjør 20 gram karbohydrater og 630 kalorier. Ifølge Diett.no har jeg allerede forbrendt 400 kalorier etter å ha bært ett stykk barn til barnehagen på ryggen fra hjemmet til bussen og fra bussen til barnehagen og etter en time med yoga.
Og siden mannen er syk, må jeg pogså hente barnet i barnehagen i dag, samt lufte hunden i kveld. Tilsammen blir det da 700 kalorier forbrenning. Er ikke det ganske ok på en moderat treningsdag? Jeg pleier å si at jeg har et moderat aktivitetsnivå i og med at jeg lufter hunden en times tid daglig, ofte på fjellet, samt trener 2-3 ganger i uka og bærer rundt på den ungen

Du har iallefall god oversikt over det du spiser og det er jo ikke feil. Når det gjelder kcaloriuttak så er det greit å ikke stole blindt på de alltid(tror ikke du gjør det heller)
Selv om uttaket i form av aktivitet skulle tilsi underskudd så kan det være andre årsaker til at vektnedgangen uteblir. Veldig mange feilkilder, men om man over tid har nedgang så er jo det en veødig god indikator på at man prioriterer riktig ift hva som er målet.

Når det gjelder den gutten så var det der den aller dårligste sjekkereplikken jeg har hørt ;-)
Hans kommentar virket nok som en som var snurt fordi hans følelser ikke ble besvart slik han forventet....
Regner med du ikke akkurat tok den som veldig seriøs hehe. Blir som å si til gutta i gjengen det at den dama du ikke fikk sjanse på var ikke "sååå fin" allikevel.... Alt for å beholde æren... Hva bruker gutter og jenter si da? "Ååh, jeg var så full i går kveld at jeg husker ingenting jeg.."

Svar med sitat