Tråd: Vektoppgang
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-12, 12:14   #59
ToreH
Gjest

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg tar for gitt at du nå bare skriver den definisjonen som kommer opp på BMI kalkulatorer? For akkurat den er ganske så frustrerende....i fjor høst (jeg var syk med høyt stoffskifte og derfor høyere forbrenning siden jeg løp på fjellet hele dagen for å holde uroen i sjakk) veide jeg faktisk nærmere 25 i BMI, men okke som - overvektig var jeg! Men den stakk ikke dypt altså. Synes din kone har vært kjempeflink, Hypah! Og jeg fikk jo med meg at hun løper maraton og greier. Jeg skal - SKAL - oppnå en BMI på 25,1 snart jeg også
men nå til Yoga en times tid: Ashtanga :meditasjon:

Ja en BMI kalk. Uten kona hadde jeg jammen ikke vært mye til kar skal jeg si deg Hun er særdeles motivert og har vel en vilje få forunt. Altså, hun har hatt stillstand i over 9 mnd nå hvor vekten har gått opp 1 kg den ene uken og ned en kg den neste. Spiser ketogent som bare det og selv i USA på ferie i 3 uker spiste hun ketogent (lagde sin egen mat), løp/trente hver dag hvor alle vi andre gasset oss med både det ene og det andre....så det i seg selv var beundringsverdig. Så for å si det slik så har jeg ingen unnskyldning for å ikke klare gjennomføre min egen trening og kosthold i det hele tatt. Hvis jeg prøver meg med en lur bortforklaring på unnasluntring i kosthold/trening, så bruker hun bare si: "Jaha, javel"......

Nå i det siste har det løsnet bra for henne og nålen peker nedover igjen. Ja, jeg brukte en vanlig slik BMI kalkulator, men den er jo bare et tall. Totaliteten er jo viktigere, heldigvis. Synes ikke kona er spesielt overvektig jeg da, men hun mener det jo selv og da er nok det riktigst for henne vil jeg tro. Støtter henne i det hun ønsker og derav kan nok vi oss imellom kalle hverandre for både "smellfeit", "spiltynn", "latsabb" osv osv. Men jeg står ikke akkurat opp om morran og ønsker henne: "God morn, i dag ser du skremmende tjukk ut gitt, hva har du spist ila natt da din smultbolle?"

Svar med sitat