|
Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no
Opprinnelig lagt inn av Iset
Helt enig med dere. Jeg syns boka er utrolig morsom og lettlest, den er faktisk skrevet for folk flest. Hadde boka vært spekket med referanser, dokumentasjon og slikt, hadde ikke folk flest hatt giddet å lese den, tror jeg. Referanser kan alltid folk få ved å grave dypere, og det er det uansett bare de spesielt interesserte som gidder å gjøre. Så jeg tror absolutt Skaldeman har gjort et riktig valg ved å utelate slikt og heller konsentrere seg om den ordinære borger. 
Så du mener at om det hadde vært et par sider helt bakerst i boka etter siste kapittel hadde gjort sitt til at folk flest ikke ville ha lest boka??? Javel...
Og det går faktisk an å konsentrere seg om den ordinære borger samtidig som man setter opp en liste helt bakerst i boka som et vedlegg for de som ønsker å gå nærmere inn på denne type kosthold. At dette skulle føre til at den vanlige leser ikke gidder å lese boka, ja det skjønner ikke jeg... for teksten i boka er jo identisk... med unntak av et par sider bakerst i boka i form av et vedlegg... 
|