Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-12, 09:47   #17058
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joda, men akkurat dette har jeg ikke spurt om før, for det gikk opp for meg for fem minutter siden at det var mye av årsaken til problemene jeg sliter med....

Og ref. punktet Smitter over på andre områder... Jeg er livredd for å kaste bort masse tid og penger på noe som ikke funker, så jeg aner ikke hvor eller hva slags hjelp...
Så jeg forsøker å bygge opp en selvhjelpsliste så jeg kan om ikke redde situasjonen nå, så ihvetfall ikke gjøre samme feilene på nytt.

Du har innsett at du har et problem, hva det er betyr egentlig ikke så mye for oss her inne. Du trenger hjelp, profesjonell hjelp og det er det ingen her inne som kan gi deg. Skal du komme ut av dine negative tanker må du komme deg til en psykolog, det er så enkelt og allikevel så vanskelig. Du trenger samtale og kognitiv terapi for å finne ut av det.

Du kan gå til legen og bli henvist til en psykolog som er innunder Helfo ordningen slik at du bare betaler egenandel. Her er det som oftest minimum 6-9 mnd ventetid. Har du råd til å ta det privat (1000-2000 kr pr time) kan du komme inn i løpet av få uker. Ring/mail gjerne en praksis der det er flere psykologer og gi en kort forklaring av problemet ditt så vil du få time hos "rett type" psykolog. Evt må du gjennom en time der de kartlegger problemet ditt før de henviser deg til psykolog som kan hjelpe akkurat deg.

Så vær så snill Carisma, oppsøk hjelp snarest før ting blir virkelig ille, jeg snakker av erfaring. Det er bare så mye et slik forum kan hjelpe deg, det samme gjelder diverse selvhjelpsøker. Enkelte slike bøker og råd kan og faktisk være mer ødeleggende enn mye annet.

Kjære deg, slipp all tvil om hvem, hva, hvor og hvorfor og oppsøk hjelp snarest. Jeg kan nesten garantere at det er ikke bortkastet, det er mer bortkastet å gå rundt og ikke ha det bra

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose