Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-12, 09:33   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Gul under føttene!

Antakeligvis er altså gulfargen betakaroten, ikke-omdannet "forstadiet til vitamin A" som hopes opp i huden og dette kan skje under mange ulike tilstander. (Også som kamp sier om du spiser masse matvarer med betakaroten og ikke har et balansert (nok) kosthold til at kroppen klarer å omdanne alt.)
Eller det kan være et symptom på svekket stoffskifte (eller alt annet som gjør at man er dårlig på å omdanne betakaroten til vitamin A, inklusive forbigående svekket leverfunksjon - typisk i gulsott eller under kyssesyken).

Jeg hadde nok tatt meg en tur til legen sånn for sikkerhets skyld.