|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av VSB, her.
Søvnmønsteret mitt er helt på bærtur, for de som tør å se på tidspunktene jeg poster... Frustrert! Men ellers er vekta jevnt tilbake på 72-isj, det er godt. Hadde en kos kveld uten de store utskeielsene.
Da er vi på samme sted! Og videre skal vi!!
Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.
Gratulerer med minstenotering, Tarato! Du er jammen flink! Og er imponert over at du klarer å drikke geitemelk og spise snøfrisk etc. Det hadde ikke jeg klart! Men jeg er ikke glad i ost... Smeltet hvitost er vel det jeg kan spise uten å brekke meg og noen får utvalgte smøroster.
Nyter et glass rødvin i kveld mens jeg venter på at mannen skal komme hjem fra jobbreise i Italia. Har fortsatt stikkende smerter i venstre flanke så burde nok bare drikke vann... Men det kan være en muskelstrekk og ikke noe med nyrene å gjøre så da går der vel greit 
Ha en fortsatt fin fredagskveld alle sammen
takk Fedona! Jeg må presiere at jeg ikke har NY minstenotering da, men er tilbake på den jeg hadde for noen uker siden En smule forskjell det Og så drikker jeg ikke geitemelk (ush... ). Melk har jeg ikke drukket på 30 år så det ser jeg ingen grunn til å starte med heller! Jeg spiser snøfrisk fast ost; den er ikke ille på smak; ikke den typiske geitesmaken vil jeg si. Balsfjord gjeitost er litt skarptere men helt ok den og. Og chevre er godt; mens machengo (sau) er litt spesiell. Det er der akasiehonning og agavesirup kommer inn  
[quote=Annala;1396437]
Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.
Og som sagt, så ser jeg meg rundt og ser at veldig mange på min alder har fått en gigantisk en. Og mange av disse har aldri hatt problemer med vekta - før nå. Godter meg en smule!! quote]
Skadefryd er den eneste sanne fryd Har nok tenkt den tanken jeg også, når folk som aldri har hatt problemer med vekta plutselig må tenke litt på hva de spiser. Da får de endelig se hvor enkelt det er for oss andre som legger på oss bare vi lukter kake.
Stå på folks
Så sant så sant!! det jeg nå tenker på er at jeg har en ide i hodet mitt som sier at den muffinskanten ikke er pen, og at den symboliserer overvekt. Så ser jeg andre som går med den (altså...ikke sikkert de liker den nei) - som om det er den naturligste ting i hele verden. Må vel inn i hodet og jobbe litt med et par-tre tanker her tror jeg. Her også...
Det skal veldig lite til før jeg samler vann nå ser jeg, og tror kanskje jeg har kommet til et punkt hvor jeg skulle/burde/kan endre litt på opplegget mitt. Kanskje mer systematisk trim er tingen; ikke som til nå da jeg går turer i helgene. Har jo sett at de ukene jeg også har litt aktivitetet i ukedagene så skjer det mer enn de andre ukene. Noen av dere som har erfaring med behov for slik justering?

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|