|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Dere som har eller har hatt eldre tisper i hus; er det normalt de av og til lekker litt fra underlivet? Tispa her er nesten ni år og lekker av og til litt der hun ligger. Det er luktfritt og klart, og hunden virker superfrisk på alle måter og har heller ikke feber. Hun ble kastrert i sommer pga livmorbetennelse.
Gamle menneskedamer får jo ofte problem med blære som lekker, så jeg lurte på om det er normalt for hunder også.
Hm, er dette slim fra underlivet, eller er det urin?
Jeg har ikke vært borti at de lekker. Vet at de kan gå med utflod over tid når de har fått et valpekull. Jeg tror jeg ville snakket med dyrlegen om dette. Lurer litt på hva som kommer ut, for de har vel tatt livmoren..... og da skal det jo ikke komme noe derfra ... er det urin så skulle det jo luktet. Hm, liker det ikke helt. Har som regel å heller ringe en gang for mye eller for lite. Det er bedre å få sjekket det enn at de går med noe som ikke er bra.
Urin kan de så klart begynne å lekke med alderen. Men da skulle du kunne merke at det var urin. Begynner urinen å lukte sterkt, så er det fare for en urinveisinfeksjon, og lukter det "krabbe" så trengs det medisiner.
kanskje ikke helt svar på det du lurer på, men som sagt, ta en sjekk hos dyrlegen, siden hun er sterelisert, får det meg til å undre på hva som renner ut av henne. Lykke til !! si gjerne hvordan det går 
|