|
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Tarato - så fantastisk. Muffinstoppen ser jeg overalt, så sålenge den ikke plager deg så er den vel ingenting å bry seg om. Gøy med stilskifte da.
VSB - får håpe du får ned stressnivået i kveld? Jeg var på "syklubb" i gårkveld og selv om det ble seint så var det kjempekos å ta noen timer til skravling og avslapping med jentene.
For min del har det gått ganske greit denne uka. Har fått lagt inn litt trening igjen etter å ha økt medisinen "et knepp". Tror jeg begynner å skjønne at når jeg får dårlig søvn, kalde hender, manglende treningslyst og nedstemthet samtidig - da må medisinmengden vurderes. Det er uansett ikke ukjent at stoffskiftemedisinering må litt opp på vinterstid.
Så bra du ser sammenhengene smjg; bruk erfaringene dine for det de er verdt! Fordi du fortjener det er blitt en flokse; men du verdens min som det stemmer!
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Ja og så er det doping da, veldig poulært middel å bruke blant idrettsutøvere. Dog ulovlig ut over den mengde kroppen selv klarer produsere ;-)
Så ikke delta på mosjonskonkurranse som eksvis "Hennes rittet" uten å ha legens godkjennelse da. Kjett å bli kalt inn til tilfeldig kontroll og pisse positivt? Sikkert ikke noen stor issue her, men er da en del av dere som deltar i noen slike mosjonistkonkurranser da ;-)
Eh....takk Hypah! Dette var veldig bra å vite!! Selv om jeg ikke deltar på konkurranser.
Opprinnelig lagt inn av VSB, her.
Muffinskant, artig uttrykk! Det er vel akkurat den jeg også gjerne vil bli kvitt... Flisespikkeri kanskje... Er vel litt fiksert på tallene og, fordi jeg har et konkret mål, et sted jeg alltid lå... Men jobber litt med hele greia.
Klarer meg bra på lchf for tiden, eller kanskje vi skulle omdøpe den lcmf (moderat)? Problem heller at jeg går lenge uten mat... Men så er stressnivået på ca 500%
I morgen er det kosekveld med scrappbooking da, det ser jeg fram til!
Flisespikkeri ja! Men den muffinskanten har i perioder vært gigantisk, og er alltid det siste som forsvinner her. Den symboliserer veldig at jeg er overvektig, og derfor blir jeg litt sånn "nazi" på at den ikke skal synes. Og som sagt, så ser jeg meg rundt og ser at veldig mange på min alder har fått en gigantisk en. Og mange av disse har aldri hatt problemer med vekta - før nå. Godter meg en smule!! 
Jeg er tilbake på minstenotering igjen, og kan rapportere om 72,1 kg. Deilig. Prøvde en kjole/tunika i dag; jaggu er jeg smal når jeg ser meg fra siden - og samtidig holder inn magen Hold inn er sentralt for å holde både muffinskanter og hengehud litt her og der samlet; men det er helt greit.

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort! Og litt mer aktiv!
|