Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-06, 00:15   #34
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

...Poenget mitt er at ikke alle trenger å gå over til vårt kosthold, deres kropper tåler fremdeles den belastningen som et karbokosthold påfører dem, mens andre kan synes å ha gener som er tilpasset et slikt kosthold, og det er ikke umulig... da mutasjoner foregår kontinuerlig og sørger for at menneskeheten sakte... meget sakte... tilpasser seg et endret miljø enn det våre forfedre levde i... men vi snakker som sagt om et svært lite mindretall her...

Men når det er sagt, så betyr ikke det at jeg støtter et blandingskosthold eller høykarbokosthold, og bakgrunnen for dette finner man innenfor den cellebiologiske forkningskunnskapen som bl.a. Lutz påpeker i sin bok, hvor et høykarbokosthold for mange kan medføre en økt risiko for uønsket celledeling og mutasjon, og som igjen kan utvikle seg til ondartet kreft.

Dette er en tilstand som kan ramme oss alle, og skyldes de cellebiologiske prosessene som til enhvert tid foregår inne i kroppen vår, uansett hvilket kosthold vi følger...

Poenget her er derfor at man ved å følge et lavkarbokosthold reduserer risikoen for denne uønskede utviklingen, og er den kanskje den faktoren som i framtiden er det som kan få mange til å innse at vårt moderne kosthold på langt nær er så helsebringende som flere av dagens selverklærte ernæringsspesialister unngår å nevne med så mye som et ord i dgens kostholdsdebatt...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat