Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-12, 09:22   #4
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: For mange kalorier?

Opprinnelig lagt inn av stinemor76, her.

Hei!

Jeg er helt ny på lavkarbo og har så langt bare holdt på i tre dager. Jeg har spist max 20 g karbo pr dag og pøst på med fett. Dvs jeg har spist fete oster, bacon, stekt maten i smør og hatt fløte i matrettene og i kaffen. Så prøveveide jeg meg i dag for å se om jeg kunne se noen nedgang - og da hadde jeg gått opp to kilo! Da jeg regnet over hvor mange kalorier jeg hadde spist var jeg brått oppe i over 3000 hvis jeg skal regne med alt smøret og fløten...blir dette for mye?? Jeg har hørt av flere som går på lavkarbo at man kan spise så mye fett man vil, at man MÅ ha mye fett, så derfor er jeg forvirret. Max 20 g karbo er vel ikke for mye heller? Det må legges til at jeg veier ca. 112 kilo, så jeg skal ha et ganske høyt kaloriinntak. Håper noen kan gi meg noen gåde råd angående dette

Det er ikke mulig å gå opp 2 kilo på 3 dager. Det er vann eller unøyaktighet på vekta di.

Drikk mye vann, la mye av karbene komme fra grønnsaker. LCHF er jo en loose diett så hvis ikke dette virker burde du muligens gå til en strengere (Atkins, Ketolysekuren) hvis du ikke ser resultat, men gi ikke opp ennå. Lykke til