Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-12, 21:16   #16937
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

1: har både multivitamin og d vitamin fra norske apotek som er tørre tabletter, dette utgjør de 800 iu... 2000 iu er softgels fra iherb.
2. er faktisk under utredning for tarmsystemet da jeg har uforklarlige diareanfall og episoder med sinnsyke smerter nederst i mageregionen.. så gudene vet hva som skjer inni der.
3. kolestrolet mitt er på grensa til høyt, og folat har jeg ofte trøbbel med... prøvene jeg tok i august hadde folat på 4.7, prøvene i oktober hadde jeg fått det opp til 10.4...
jeg tilbringer som kjent mye av mine ferier på jersey, som ligger utafor frankrike. men dette var verste sommer på over 30 år, men vi hadde da sol en del av tiden fordi.
jeg har mer eller mindre vært kroinisk trøtt siden puberteten, men jeg har greid å leve med det. det som skjedde i begynnelsen av september var at jeg brukte opp allt jeg hadde på jobb, og når jeg kom hjem var jeg så utslitt at jeg måtte velge om jeg skulle lage middag eller gå ut med søpla... kunne sove 4 timer etter jobb, være våken 4 timer for så å sove ei hel natt før jobb. rinse repeat.
og legen er ganske fortvila, tretthet kan bety så mye, men jeg har ikke nok knagger å henge det på. mye fordi d vitamin prøver ble ikke tatt i august... (tror jeg) men jeg føler meg noe bedre enn for 2-3 uker siden, men må fremdeles sove på dagen etter jobb.. har legetime fredag, så skal be om å redusere sykemeldingen til 30% eller no, se hvordan jeg takler lengre jobbdager

Høres ikke bra ut. Når jeg hører uforklarlig tretthet tenker jeg stoffskifte ... det burde også de fleste leger gjøre så du får vel sjekket det også mens du holder på? (Prøvene du bør be om i så fall er: ft3, ft4, tsh, anti-tpo og anti-tg - samt de sedvanlige "mangel"-sjekkene; ferritin, b12, folat, d-vitamin og gjerne også selen).

God bedring. Jeg var der for 2 år siden og unner ingen den "gleden"...