|
Smerter ved stort vekttap
Jeg lurer på om det er flere her i samme båt som meg? Jeg har gått ned over 50 kilo, og er jo veldig fornøyd med det. Men så er det slik at jeg sliter med mye smerter/betennelser i kroppen alikevel. Jeg har to kne, hvor det venstre er værst. Det er slitt, kneskålen er i helt feil posisjon, det er forkalkinger og kronisk betent. Bekkenet mitt er også kronisk betent og låst. Venstre skulder er også kronisk betent og bevegeligheten er veldig hemmet. Jeg jobber som renholder, som jo er en meget fysisk tung jobb. Har en lengre periode gått til behandling, hvor det startet med akupunktur i mai i år. Ble så satt i fysioterapi på samme klinikk, og til kiropraktor på samme klinikk. Jeg har ikke blitt bedre, og jeg har vært 50% sykemeldt i lengre tid. Nå er visst neste steg kortison sprøyter, 100% sykemelding og mere fysio for å så prøve på sikt å komme gradvis tilbake i jobben. Litt leit å ikke få jobbe noe, men nå er det helsa først. Jeg orker bare ikke mere smerter. Jeg kan ikke huske sist jeg sov en hel natt, jeg våkner hver time pga smerter... jeg er sta, og har fort dårlig samvittighet for å være borte fra jobben. Men nå har jeg ikke noe valg. Disse problemene jeg har sier legene at er relatert til all overvekten jeg hadde, og at det er vanlig følge å oppleve dette. Siden man har lav bevegelighet når man er så tung, og plutselig får man veldig smerter og problemer når man plutselig blir lettere og mere "bevegelig". Er det flere av dere her inne som sliter med noe av det samme? Selv kunne jeg ønske at alt ble så fantastisk som man tror når man lykkes med vekta, men jeg føler meg som 80 år i kroppen..... jeg er såååå fornøyd med jobben med vekta, men smertene er minst like ille som når jeg veide 52 kg mere enn nå....
|