|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Takk for svar folkens. Huff, det er alltid mye skremmende å lese om disse operasjonene. Skulle ønske det fantes en statistikk over hvor mange det går bra med, og hvor mange som sliter. GBP og DS er større operasjoner enn Gastrisk sleeve, lurer på om det er bedre prognoser med sleeve, med tanke på komplikasjoner og problemer i ettertid. Klart man må følge opp med rett mat, riktig mengde, vitaminer, nok proteiner osv. Det er jo ingen tryllekur. men må innrømme det er skremmende og lese om de som sliter og angrer.
Er noen som sliter litt, ja, men de færreste angrer faktisk! Sett opp mot alt man kan utsette seg for som sykelig overvektig er det svært få som har plager som er verre enn det!
Jeg er jo bare en måned postop og ikke akkurat representativ, men selv da jeg hadde litt startvansker, måtte i narkose på nytt og ble på sykehuset noen dager ekstra, så angret jeg ikke et eneste sekund.
Jeg har ikke tatt en insulin- sprøyte eller metformin- pille etter operasjonen og blodsukkeret mitt er helt fint!
Vekten går nedover i behagelig tempo og selv om jeg sliter bittelitt med å få i meg nok væske, skal jeg ikke klage i det hele tatt! 
|