|
Sv: Rimelig kjøtt med mye fett
Opprinnelig lagt inn av beinrangel, her.
Hei der alle sammen!
Jeg er på jakt etter kjøtt med mye fett og mengder av det også.
Jeg skal nemlig legge på meg til jeg er 81 Kg og har 25 BMI. Jeg er 180cm høy og føler meg som et beinrangel, noe jeg er. Ligger forløpig på 67 Kg.
Problemet er at jeg er student, lever av 1600 kr måneden. Jeg har ett mål om å ligge på 5000Kcal per dag, minst. Jeg har funnet ut at et kosthold med lavkarbobase + masse gøy glykemiske karber er genialt for vektøkning.
Kostholdet mitt nå lyder følgene:
Frokost: 1 pakke bixit 300g (1200Kcal), 1 vitamin pille
Lunsj: 1 banan(100Kcal)
Middag: 1 Kg nakkekotteletter(2646Kcal)
i løpet av dagen: 1.5 L brus(44kcal/100ml = 660kcal)
Sum: 4606Kcal
På dager jeg kan ta meg råd til det hender jeg spiser 150g bacon i tillegg som kveldsmat.
Men jeg går ikke opp i vekt, å jeg ligger bare 1600Kcal over 3000Kcal som er grensa som jeg ser på som anorektisk å ligge under. (Da mister jeg fort 2kg-3kg i uka).
Jeg har ikke begynt med mye fysisk aktivitet ennå det har jeg ikke råd til, matbudsjettet er dyrt nok som det er.
Jeg spiser nakkekoteleter fordi det er 40kr/kg. Har leitet etter kjøtt med mer fett, som bacon eller lettsaltet sideflesk, problemet med de er at de ligger på 99kr/kg eller mer. Jeg kan ikke øke karbohydrat inntaket mer, fører bare til økt forbrenning av de. Trenger fett.
Har noen noen forslag, setter pris på alle svar!
Synes ikke du er noe beinrangel. Det kostholdet ditt vil ganske enkelt ta knekken på deg etter kun kort tid (4-5mnd). Du vil garantert bli syk av å spise dette, garantert!
Lurer virkelig på hvem som har gitt deg disse råd, eller hva som har fått påvirket deg til å velge spise en slik kost i håp om å legge på deg.
Begynn heller å bruke pengene dine på hard, tung vekttrening på et helsestudio hvor du får veiledning om du ikke veit hva du driver med. Deretter kan du bruke proteinpulver og weightgainers for å gi kroppen tilskudd i tillegg til lavkarbokosthold. Et lavkarbokosthold av ren mat kombinert med treningsshaker og proteinpulver er det beste skal du bli som gutta på fitnessbloggen. Mange der som uten at de sier det eter lavkarbo og bruker tilskudd i form av pulver.
|