Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-12, 08:00   #16863
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Dette er litt vanskelig. Hva gjør man når man kjenner noen som druknet i skitt? Rot er det alle veier, med gamle aviser og slikt i stabler det der er plass. Men det er skitten på kjøkkenet som bekymrer meg. Det vokser over av skitten oppvask, rein oppvask (forstår ikke at det kan vaskes opp i det hele tatt, for det er stappfullt og skittent i vasker og baljer. ) . Gammel mat og eggeskall samles på. Embalasje, bokser og kartonger samlles på i høye stabler. Tror jeg kunne funnet youghurt beger fra 90 tallet der . Gammel mat, kastes ikke for det skal spises - man kaster ikke mat ..... det myldrer av fluer på vegger, skap, oppvask, skitt, osv alt - og nå såg jeg nettopp en brun ekkel kinakål, hvor det myldret på kålen inni plasten. Det er rett og slett rotete og vemmelig. Og at jeg går an å lage mat der, og ha hygiene det er mer enn jeg klarer å forstå. Vedkommende har hjemmehjelp to ganger i mnd som vasker gulv.

Finnes det noen sted å få hjelp, hva gjør man i en sånn situasjon? Vedkommende tenker selv, bestemmer selv, og får til det meste selv. Men bor altså oppi dette. Det luftes heller aldri for vinduskarmene er fulle av rot.

Blir så oppgitt og frustrert av hele situasjonen, og det er grusomt at noen bor i dette her.

Siden vedkommede allerede har hjemmehjelp er jo vedkommede innmeldt til tildelingskontoret. Du kan kanskje få hjemmehjelpene til å komme med en bekymringsmelding til tildelingskontoret. De har folk som da forhåpentligvis vil sjekke videre.